Beweging

Een half uur beweging per dag is goed voor een gezond lichaam. De meeste mensen doen het al zonder dat ze het door hebben. Ze fietsen naar het werk, lopen naar de stad of door de stad. Tijdens de beweging verdwijnen de spanningen naar de achtergrond. Je gaat er lekkerder door slapen en staat er ’s ochtends frisser mee op.

Beweging; een essentieel onderdeel van het afvallen

Voldoende beweging is ook goed voor hart en bloedvaten, het verlaagt tevens de bloeddruk. De kans op hart- en vaatziekte en een beroerte nemen daardoor enorm af. Een te hoog cholesterolgehalte kan leiden tot slagaderverkalking (vernauwing in uw slagaders). Het is daarom goed om elke dag genoeg te bewegen. De voordelen hiervan zijn: je voelt fitter, gezonder en energieker. En je valt af of zal minder snel te zwaar worden.
Als je aan het diëten bent is het raadzaam om elke dag een half uur intens te bewegen. Voor ieder persoon is het intensiviteits-niveau verschillend. Maar ik bedoel dat je goed moet bewegen. Ga lekker elke morgen zwemmen, breng de kinderen lekker lopend naar school en pak de fiets om boodschappen te doen in plaats van elke keer maar de auto te pakken. Doe gewoon waar je je lekker bij voelt.

Beweging; voordelen

Bewegen is niet alleen goed voor de hart en bloedvaten, maar er zijn nog veel meer gezondheidsvoordelen.

  • Is goed voor een verbeterde spijsvertering (betere stoelgang)
  • Het is goed tegen botontkalking
  • Het heeft een zeer gunstig effect op suikerziekte (diabetes)

Zo zie je maar dat bewegen niet alleen goed is voor mensen die willen afvallen, maar het is goed voor iedereen. Dus kom op… ga sporten!

Wat is overgewicht ?

10 redenen waarom hardlopen goed voor je is (infonu.nl)

Beweging: 10 kilo afvallen in een week kan niet!

Overgewicht is het probleem van onze generatie. We willen allemaal afvallen. Hoe sneller de vet, weg is, hoe beter. Diverse diëten beloven dat je 5 tot 10 kilo kunt afvallen in een week. In hoeverre is ons lichaam in staat om 10 kilo af te vallen op een zeer korte termijn en is dit wel goed voor ons

1 kilo afvallen in een week is gezond. Door niet overhaast te gaan afvallen, stimuleer je langzamerhand je stofwisseling. Je lichaam leert tijdens jou afvalproces, jou gewicht in evenwicht te houden. Dus ook zonder jou extra hulp. Je ideaalgewicht in balans houden is geen hel meer. Het jojo-effect krijgt geen kans.

Wil je toch meer afvallen in een week, dan kan je diverse diëten volgen. Zo is een eiwitrijk dieet ook erg eenvoudig en effectief. Je kunt eigenlijk zo veel mogelijk eten bij dit dieet en proteïne geeft je het gevoel, dat je langer vol zit. Dus zeker geen zwaar dieet. Ga je dit dieet combineren met sport, val je zo ongeveer 5 kilo per week af. Een goede start dus. Voor iemand, dat overgewicht heeft is het belangrijker om de leefstijl in balans te brengen, dan zoveel mogelijk afvallen in een week.

beweging

Afvallen: Let op de gezondheid

10 kilo afvallen in een week, zou kunnen. Maar is zeker geen goed teken. Je lichaam heeft voldoende voedingstoffen nodig om zichzelf staande te kunnen houden. Je valt niet zomaar 10 kilo in een week af. Niet met dieet en niet met sport. Diverse nierproblemen of een extreem verhoogde bloedsuiker kunnen de oorzaak zijn bij 10 kilo afvallen in een week. Ga in zo een dergelijk situatie direct naar een arts.

Extreem veel afvallen in een week kan ernstige gevolgen hebben. Je spieren worden zwakker, bewegen wordt extra zwaar en pijnlijk. Uitdroging van het lichaam is het gevolg van mindering in eten en drinken. Bepaalde voedingstoffen kunnen niet meer worden opgenomen door het lichaam. Je gezondheid en weerstand gaan achteruit. Je kunt beter gezond en met mate afvallen zonder je lichaam uit balans te halen, dan erg snel afvallen in een week en je gezondheid op het spel te zetten.

Sneller afvallen 
Gezond eten voor jongeren