Sneller afvallen

De volgende tips zorgen ervoor, dat je tijdens het afvallen snel resultaat boekt. Het sneller afvallen moet verantwoord gebeuren.

Je metabolisme bepaalt hoe snel je vet verbrandt of juist niet verbrandt. Dus deze tips zijn meer als richtlijn opgesteld. Je past het gewoon toe in je eigen leefstijl.

Dieet recept 
Diëten, hoe en waarom
Afvallen top 10

Sneller afvallen tip 1: Grote schoonmaak

Nu zul je wel denken, wat heeft de grote schoonmaak te maken met afvallen? Veel! Je haalt alle kastjes en laatjes open. Je gooit alle dik makers weg. De koekjes, de sauzen, alcohol en frisdranken.

Vergeet ook niet de chocoladepasta en andere zoet beleg weg te doen. Aardbei jam mag je houden. Doe ook meteen de frituurpan in doos. Voorlopig gaan we niet snacken in huis. Is alles weg, dan maken we een nieuw plan.

Sneller afvallen

Sneller afvallen tip 2: Boodschappenplan

Je bepaalt elke week je dagelijkse menu vooraf. Je maakt een boodschappenlijstje met de benodigde ingrediënten. Ook voor de tussendoortjes maak je een lijstje. Je kiest nu lichtere, magere en suikervrije varianten. Neem bijvoorbeeld gemengde noten, blokjes kaas, kippenworst en olijven.

In plaats van chips is kroepoek ook erg lekker. Bepaal ook even van te voren welke dagen je boodschappen gaat doet. Zo kom je zo min mogelijk in de verleiding om iets ‘’lekkers’’ te pakken. Wil je snel resultaat boeken tijdens het afvallen, dat moet je planmatig te werk gaan.

Afvallen tip 3: Eet schema

Afvallen betekent matigen met eten. Extreem hoeft het niet, maar je zult toch echt moeten letten op je eten en drinken. Het liefst plan je de maaltijden om het twee uur. Zo blijft je stofwisseling actief en blijf je de hele dag door vet verbranden. Voor een volwassen persoon zijn 6 tot 8 boterhammen per dag toegestaan.

Deel de boterhammen over de hele dag. Kies voor bruin. De extra vezels zijn goed voor de vetverbranding. Neem magere kwark en yoghurt toetjes als tussendoortje. Eet zoveel groente en fruit als jij wilt. Hier bevinden zich belangrijke vezels en vitaminen die ervoor zorgen dat je snel resultaat boekt tijdens het afvallen.

Afvallen tip 4: Beweegschema

Zonder beweging geen effectief resultaat. Plan 2 cardio trainingen per week. Ga bijvoorbeeld 2 dagen hardlopen of fietsen. De vetverbranding wordt dan extra gestimuleerd. Om mooi slank te worden ga je ook nog eens 1 keer in de week 1,5 uur zwemmen. Tussendoor blijf je in beweging.

Loop naar je werk en neem de trap waar dit kan. Wandel na je maaltijden of stap even op de hometrainer. Bewegen is goed voor je hart. Laat je bloedvaten niet dichtslibben.

Wil je echt snel resultaat en gemotiveerd blijven tijdens het afvallen, maak dan gebruik van deze tips.

Jonge student vertelt over zijn afval tips (dailystar.co.uk)